Sunday 27 November 2011

warna baju mengikut harian anda.. :)



Kita hanya tahu beli and bedal je pakai baju tu yang kita belikan..? kita sendiri tak tahu baju warna apa yang sesuai di pakai mengkut harian kita..Warna baju ni memainkan peranan yang penting kepada si pemakai..makcik nak kongsi dengan korang ni..selamat mencuba ok... ;)

untuk hari ISNIN pakailah warna PUTIH..ia bermaksud KESUCIAN ROHANI..biasalah.. ISNIN kan permulaan harian kita..kasi suci sikit lah .. hahaa.. :D

untuk hari SELASA pakailah warna PINK ataupun PURPLE..warna ni bermaksud KASIH SAYANG ataupun TUMPUAN..well, kita kalau tengok warna merah jambu and purple pon mesti rase lembut je jiwa tu kan.. macam dalam hati ade playground la..

untuk hari RABU sesuai dengan warna BIRU... maksudnya PERHUBUNGAN atau KOMUNIKASI.. bagi warna biru ni.. sesuai kita pakai kalau ade meeting..  kite akan more confident untuk berkomunikasi dengan orang ramai.. :)



untuk hari KHAMIS sesuai dengan warna KUNING or OREN dan maksudnye bagi PEMIKIRAN dan TENAGA.. yelah .. dah 3 hari bekerja or pergi kelas.. mesti ase tired2 ke kan.. so, bagi naikkan semangat anda semula.. yeyhhhhh tenaga kasi up.. pemikiran kasi berfungsi...okeyh anak anak?

untuk JUMAAT warna yang sesuai adalah HIJAU...and maksudnye adalah KESEIMBANGAN..balance balik ape yang kurang untuk melalui hari yang seterusnya.. lagi pun hijau ni salah satu warna yang tenang yang baik untuk mata kita .. :) agak2 mata ni da ngantuk ke kan.. penat ke.. nak tengok pokok.. pokok pulak takde.. so, bole lah tengok baju sendiri.. :) insyaallah berkesan..kihkihhh.. baju kawan pon bolee..

untuk  SABTU warna yang sesuai ialah MERAH or MERAH HATI dan maksudnya KEBERANIAN, TUAH, dan KEMEWAHAN..kita pon sedia maklum yang warna merah selain daripada nampak seksi.. ia juga nampak berani.. :)...bagi orang cine.. merah tu kemewahan ek? er.. -.-' lupe..


and untuk hari rehat kita iaitu AHAD yang sesuai adalah HITAM dan bermaksud ISTIREHAT... haa sesuai sangat la dengan kita nak berehat kan.. ari ahad.. rehat.. huhu..ahad rehat,,.rehat ahad...

selamat2 lah cuba ye.. makcik bagi tahu anak anak ni suruh cube.. :)

No comments:

Post a Comment